Τρέξιμο και εγκυμοσύνη

running and pregnacy

Τι πρέπει να προσέξετε κατά τη διάρκεια και μετά!

Το τρέξιμο είναι ένας από τις πιο δημοφιλείς τρόπους γυμναστικής. Ωστόσο, εάν δεν είχατε συνηθίσει σε αυτή τη μορφή άσκησης στο παρελθόν, η περίοδος της εγκυμοσύνης δεν είναι η κατάλληλη χρονική στιγμή για να κατακτήσετε τους δρόμους. Για εσάς όμως που ήδη τρέχετε και διαθέτετε αντοχή και καλή φυσική κατάσταση, ακολουθούν μερικές πολύτιμες συμβουλές.

  • Ο βασικός κανόνας για κάθε μορφή άσκησης, ειδικά για πιο βαριές – όπως μπορεί να είναι το τρέξιμο σε σχέση λόγου χάρη με τη γιόγκα – είναι να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας πριν ξεκινήσετε.
  • Η κατάστασή σας απαιτεί να μειώσετε την ταχύτητα και την απόσταση που διανύετε. Η απόσταση, επίσης, πρέπει να εξαρτάται από το πώς νιώθετε. 
  • Η ορμόνη ρελαξίνη που παράγεται κατά την εγκυμοσύνη χαλαρώνει τους συνδέσμους, πράγμα που μπορεί να οδηγήσει σε τραυματισμούς. Ακούστε τα σημάδια που σας στέλνει το σώμα σας. Ο πόνος είναι ένα σημάδι ότι κάνετε κάτι που δεν πρέπει, συνεπώς είναι καλύτερο να συνεχίσετε περπατώντας ή να σταματήσετε.
  • Η θεμοκρασία του σώματος σας είναι αυξημένη λόγω της εγκυμοσύνης, για αυτό και πρέπει να προσέξετε να μην ζεσταθείτε πολύ κατά την άσκηση. Μειώστε το ρυθμό και φροντίστε να πίνετε πολύ νερό.
  • Μην ξεπερνάτε τα όρια σας. Για παράδειγμα αν με τον ρυθμό που τρέχετε δεν μπορείτε να κουβεντιάσετε με άνεση θα πρέπει να χαλαρώσετε.
  • Αν η ένταση της άσκησης είναι πολύ υψηλή, πιθανόν να μην μεταφέρεται αρκετό οξυγόνο στον εγκέφαλο του εμβρύου.
  • Σταματήστε αμέσως αν νιώσετε πόνο στο στομάχι ή στο στήθος, κολπική αιμορραγία, ζαλάδα, πονοκέφαλο, διαρροή αμνιακού υγρού και μειωμένες εμβρυικές κινήσεις. 

Μετά τον τοκετό

Προσοχή, επίσης, χρειάζεται και μετά τον τοκετό αφού θα πρέπει να αφήσετε το σώμα σας να επανέλθει πριν αρχίσετε το τρέξιμο ή άλλη μορφή γυμναστικής.

  • Μετά από έναν φυσιολογικό τοκετό, χρειάζεται να περιμένετε περίπου 6 εβδομάδες πριν ξεκινήσετε να ασκήστε, ενώ μετά από καισαρική τομή πρέπει να περάσουν τουλάχιστον 12 εβδομάδες αλλά και να βεβαιωθείτε πως η τομή έχει επουλωθεί. Σε κάθε περίπτωση ζητήστε και την συμβουλή του γιατρού σας.
  • Στην αρχή ακολουθήστε έναν συνδυασμό τρεξίματος -περπατήματος, ώστε να επανέλθετε σταδιακά στους παλιούς σας ρυθμούς και να μην εξαντλήστε δεδομένου ότι σας περιμένουν και πολλές υποχρεώσεις στο σπίτι.
  • Είναι σημαντικό να κάνετε ασκήσεις πυελικού εδάφους καθώς η εγκυμοσύνη δημιούργησε πίεση στους μύες της περιοχής. Το ίδιο προκαλεί και το τρέξιμο.

    πηγή: happyparenting.gr

    Επιπλέον πληροφορίες μπορείτε να βρείτε και στο παρακάτω άρθρο:

    http://runningmagazine.ca/sections/news/pregnancy-running-improves-mood/